zuidafrika2018.reismee.nl

Umngazi River bungalows and Spa

Umngazi.a

Vanmorgen vroeg vertrokken om lekker vroeg in Port St Johns te arriveren.

Onderweg het een en ander gezien. Om 07:15 was het nog lekker rustig op de weg dus we dachten lekker door te kunnen rijden. Het rijden hier in Afrika is ff wat anders als bij ons. Ze rijden links,toch wel een dingetje als je b.v rechtsaf moet slaan. Ik wil elke keer de binnenbocht pakken. Wanneer een voorganger langzamer rijd gaat hij /zij vaak naar de vluchtstrook om je te laten passeren. Dat is aan de ene kant maar dat gebeurd dan ook aan de andere kant dus soms 4 auto's op 2 banen, toch wel gevaarlijk. Vindt Helene niet echt een veilig gevoel. Vrachtwagens komen hier haast de berg niet op. Waar je 100 mag rijden halen zij niet eens de 40 km. Dan moet je daar eens voorbij proberen te gaan met de tegenliggers. Deze rit ging nog wel. Onderweg kom je door dorpjes en stadjes dat je denkt niet uitstappen. Vandaag kwamen door het stadje Flagstaff ( niet in USA) er was markt. Er stonden wel 25/30 van die busjes die de mensen vervoeren. In de hoofdstraat daar wil iedereen parkeren en natuurlijk laden en lossen, wat een chaos. Maar we zijn er levend uitgekomen.

Het laatste stuk naar Umngazi was weer een weg van ongeveer 10 km op een onverharde weg met enorme kuilen in de weg, wordt je niet blij van. Onderweg lopen de koeien en geiten gewoon op de weg dus ook nog daarvoor uitkijken. Helaas hebben we ook nog onderweg 2 aangereden honden gezien.

Toen we eenmaal aankwamen is onze verwachting geheel uitgekomen. Super hier. Alleen we hadden een bungalow ( Garden view) met weinig uitzicht. Wij een Upgrade gevraagd met Sea view, gelukkig was er nog 1 vrij. De foto's hebben jullie kunnen zien, echt werelds. Voor morgen nog even body massage geregeld en voor Helene hot stone. Nog even een lunch meegepakt en daarna nog even door het park gelopen en een uurtje in het zonnetje gelegen. S avonds heerlijk gegeten met een glaasje witte wijn erbij. Was een top dag.

Margriet

Fijne dag vandaag.

Marcel

Gaaf hoor geniet van de mooie verhalen. Geniet ervan

Jeannette en Henri

Nou we hoeven niet te vragen of jullie het naar jullie zin hebben. ??