zuidafrika2018.reismee.nl

Kaapstad 2

Kaapstad 2

Vroeg gaan ontbijten want we werdenom 07.45 uuropgehaald door de taxi om naar het Robben island te gaan. Gelukkig hadden we de tickets online besteld want wat een drukte. De boot is om 09.00uur vertrokken en we zaten boven aan dek. De boot maakte flinke klappen want er stond erg veel wind. Het was een klein half uurtje varen.

We hebben de rondleiding gekregen van een man die daar zelf heb gezeten. Het was een indrukwekkende rondleiding. Na terugkomst nog snel even de food Market ingelopen en naar onze accommodatie gegaan om ons om te kleden en deze keer op eigen gelegenheid naar de Tafelberg te gaan ,helaas konden we niet met de kabelbaan omhoog er stond te veel wind. Morgen ofovermorgengaan we weer terug want we willen er graag op natuurlijk. We zijn naar de mooiste stranden gereden volgens zeggen nou dat was ook echt zo prachtig wit zand en enorme golven en heel veel wind. We hebben s'avonds weer een taxi genomen naar Waterfront om heerlijk te gaan eten, het is hier de gewoonte om te reserveren dus na 2 teleurstellingen de derde in en we hadden geluk het zag er prachtig uit. Tijdens het uitzoeken van de gerechten bleek het alleen een vis en sushi restaurant te zijn, helaas voor Arjan. Maar het was een verassende avond want wat hebben we heerlijk gegeten de gamba's waren zo lekker pittig bereid zowel voor als hoofdgerecht. Morgen gaan we een fietstour doen van 3 uur met een privé gids.