zuidafrika2018.reismee.nl

Amazulu 2

Amazulu dag 2

Vandaag vroeg opgestaan , lekker ontbijt

Voor het eerst in de kortebroek, 24 graden.

Om 08:15 richting Isimangaliso Westland park gereden, een natuurpark.

In het park leven olifanten,buffels, hippo ( nijlpaard) neushoorns,giraffe ,zebra's en nog veel meer. Was gewoon een feest om al de natuur weer te kunnen bewonderen.

Helaas vandaag geen olifanten en giraffe gezien.

Voor de lunch heerlijk broodjes gehaald , nog ff een uurtje in het zonnetje gezetten en toen alles klaar maken voor een boottocht op St Lucia River. Deze duurde ongeveer 2 uur. We kwamen op de boot nog een echtpaar tegen die geëmigreerd waren en al meer dan 50 jaar in zuid Afrika wonden. Veel over en weer gekletst voor zuid Afrika en natuurlijk Nederland. Tijdens deze tocht hebben we ook nog wat dieren gespot.

Het ging natuurlijk om de hippo's. Krokodillen namen we ook nog even bij.

De vogel populatie was ook nog aanwezig en sommige hebben we ook nog vast gelegd.

Morgen weer een lange trip naar Drakensbergen, daar zijn wederom 2 nachten.

Aardige trip langs Durban en dan zo naar Bergville in Drakensbergen ( ongeveer 5 uurtjes).